Niniejsza strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za pomocą cookies wykorzystywane są głównie w celach statystycznych.
Masz możliwość wyłączenia ich w przeglądarce. Pozostając na stronie godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce.
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyZaloguj
PL9 - preselekcja map
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum TrackMania Poland Strona Główna » Info » News
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
[POL] ShaDDy
Emerytowany Admin


Dołączył: 11 Sie 2006
Pochwał: 69
Posty: 3570

Skąd: Tczew

PostWysłany: 28 Maj 2010, 14:13    Temat postu: PL9 - preselekcja map Odpowiedz z cytatem  

Polish League 9 na horyzoncie (w wakacje lub po nich). Sunrise pod wpływem opinii ludu zdecydował się skopiować regulamin preselekcji tras z poprzednich edycji. Niepotrzebnie nie przedłużając, po szczegóły zaglądajcie do rozwinięcia. Poprzedni temat do usunięcia. [more]

1. Trasa musi być stworzona w wersji Nations Forever (a zatem środowiko Stadium dla posiadaczy United Forever).
2. Pora dnia ("mood" w angielskiej wersji) musi być ustawiona na dzień.
3. Trasa musi być techem i powinna być płynna. Jeśli nie wiesz, co to oznacza, najprawdopodobniej nie powinieneś brać się za robienie tras na Polish League.
4. Trasa musi być tak długa, by najlepsi gracze w swoich dobrych przejazdach uzyskiwali czas w granicach 55-65 sekund.
5a. Ilość miedziaków użytych do zbudowania trasy nie powinna przekraczać 1500.
5b. Nadmiar ozdób nie jest zalecany. Jeśli mieścisz się idealnie w 1500 miedziakach, z czego 700 to trasa, a 800 ozdoby, to pomyśl o zmniejszeniu ich ilości.
6. Odcinki trasy na nawierzchni trawiastej lub żużlowej mogą stanowić nie więcej niż 20% trasy.
7. Dopuszczalne są pojedyncze zakręty na żużlu lub trawie, ale w granicach rozsądku - ostre zakręty na większych prędkościach odpadają automatycznie.
8. Należy podjąć wszelkie starania, by na mapie nie było skrótów, czyli sposobów na szybsze przejechanie odcinka między dwoma checkpointami w sposób inny niż zamierzony przez autora. Należy też uważać, by nie dało się szybciej przejechać trasy pokonując kilka lub wszystkie checkpointy w innej niż zamierzona kolejności.
9. Każdy checkpoint musi być "respawnable". Po polsku oznacza to, że niedopuszczalna jest sytuacja, gdzie po respawnie (naciśnięciu enter) nie można ukończyć trasy, bo np. skok jest za długi. Rozwiązaniem w tym przypadku może być albo przesunięcie CP, albo zlikwidowanie skoku, albo alternatywna droga pozwalająca skok ominąć.
10a. Nie powinno przesadzać się z przyspieszaczami (boostami) - jeden czy dwa na trasie są w porządku, sześć czy osiem już nie.
10b. Spowalniacze (odwrotne boosty) i wyłączanie silnika są bardzo niemile widziane.
10c. Wallride'y i loopy są dopuszczalne, ale należy używać ich bardzo oszczędnie i rozważnie, inaczej mogą wpłynąć bardzo negatywnie na ocenę trasy. Należy też przy ich stosowaniu pamiętać o punkcie 9.
11. Trasa nie może być zablokowana hasłem.
12. Brak efektów Media Tracker na trasie.
13. Należy postarać się o jak najlepszy AT (Author Time).
14. Jeśli autor decyduje się na multilapowy start/metę zamiast oddzielnego startu i mety, trasa może mieć tylko jedno okrążenie.
15. Nazwa trasy powinna zawierać "PL9" na początku, sugerowany format to PL9-[nazwa], kolor tekstu dowolny. Nazwa trasy powinna być jednoznacznie czytelna.
16a Trasy należy nadsyłać do 20 czerwca na adres sunrise1991@o2.pl - w temacie maila wpisując "trasa na PL9" i podając jej nazwę.
16b. Jeden autor może nadesłać maksymalnie trzy trasy.
16c. Jury może prosić o wprowadzenie jakichś zmian w nadsyłanych trasach, dlatego w mailu mile widziane będzie podanie jakiegoś szybkiego kontaktu (np. numer GG).

Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer GG MSN Messenger
P4G Scooter Fox
Zaczyna szaleć na ulicach


Dołączył: 25 Lip 2008
Posty: 339
Skąd: okolice Warszawy

PostWysłany: 28 Maj 2010, 14:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

To cudo powyżej jest mojego autorstwa na podstawie regulaminu z PL7, ale tak właśnie widzę, że ktoś może mnie nie zrozumieć w paru punktach, więc dodaję:

10a. Nie, nie wiem czy trzy/cztery/pięć jeszcze może być, to zależy od mapy. Smile
10c. Zanim ktoś mnie obleje pomyjami - loop był chyba na którejś mapie w NC4 i nawet się trochę sprawdzał jako "atrakcja" na koniec, więc to nie jest tak, że wallride'y i loopy są automatycznie niefajne. Problem polega na tym, żeby wnosiły coś fajnego do trasy, a nie czyniły ją gorszą. Smile
15. PL9-nazwa, mówiąc konkretniej, te nawiasy kwadratowe są niepotrzebne. "Jednoznacznie czytelna" oznacza bez hebrajskich czy chińskich liter oznaczających nie wiadomo co. Można sobie w sumie np. użyć japońskiej jedynki jako dłuższego myślnika, bo tam widać, że to taka pozioma kreska, ale nie jakichś chińskich ideogramów, które "może trochę przypominają literę K". Smile

_________________



Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
°אא glooooooooooch!
Zaczyna szaleć na ulicach


Dołączył: 02 Gru 2007
Posty: 338


PostWysłany: 30 Maj 2010, 9:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

Jak PL9 miałoby być po wakacjach to trochę bez sensu jest termin nadsyłania trasek do 20 czerwca.Lepiej byłoby chyba wydłużyć czas żeby traski były bardziej dopracowane i był większy wybór.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
JarOo
Zaczyna szaleć na ulicach


Dołączył: 20 Wrz 2008
Ostrzeżeń: 1
Posty: 381

Skąd: Ełk

PostWysłany: 01 czerwca 2010, 11:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

Można jeszcze dodać, aby autorzy robili sowje mapy z jak najnowszym patchem do trackmanii, aby zlikwidować bugi do minimum patch dla TMNF http://www.trackmania.com/world/index.php?lang=pl&rub=downloads 2.11.26 United miało tą aktualizacje automatycznie (przynajmniej ja)
_________________


Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer GG
°אא glooooooooooch!
Zaczyna szaleć na ulicach


Dołączył: 02 Gru 2007
Posty: 338


PostWysłany: 01 czerwca 2010, 11:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

Ta aktualizacja miała miejsce już jakiś czas temu więc myślę, że to nie problem.A, ze ma wpływac na mniejszą ilość bugów to nawet nie wiedziałem Very Happy
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
P4G Scooter Fox
Zaczyna szaleć na ulicach


Dołączył: 25 Lip 2008
Posty: 339
Skąd: okolice Warszawy

PostWysłany: 18 czerwca 2010, 11:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

Chyba warto przypomnieć, że w niedzielę mija termin nadsyłania map - jak ktoś zapomniał, teraz jest ostatni dzwonek.
_________________



Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
°אא Ksenuns0n
Pirat drogowy


Dołączył: 28 Gru 2006
Posty: 798
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: 18 czerwca 2010, 11:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

Nie rozumiem, dlaczego jest tak mało czasu na nadsyłanie map, natomiast całe wakacje na wybieranie...
_________________


Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
Cosworth' Abszt
Pirat drogowy


Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 814


PostWysłany: 18 czerwca 2010, 12:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

Xenun napisał:
Nie rozumiem, dlaczego jest tak mało czasu na nadsyłanie map, natomiast całe wakacje na wybieranie...


Miesiąc to nie tak mało. Poza tym im więcej czasu, tym wszystko będzie robione na spokojnie i lepiej się przyłoży do testowania tras człowiek, przez co nie będą wybierane barachła.

Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
Kiciak
Lubi ostrą jazdę


Dołączył: 09 Lis 2008
Ostrzeżeń: 1
Posty: 1408



PostWysłany: 18 czerwca 2010, 12:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

a jeśli przez brak czasu na robienie tras będą same "barachla" ?Very Happy
_________________



Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
*WDD* crowmaster_13
Pirat drogowy


Dołączył: 12 Mar 2009
Ostrzeżeń: 1
Posty: 771

Skąd: LKR

PostWysłany: 20 czerwca 2010, 15:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

Kiedy mapki będą dostępne na serwerach, żeby móc zacząć testy?
_________________


C13

Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer GG
P4G tyta
Zaczyna szaleć na ulicach


Dołączył: 20 Kwi 2008
Ostrzeżeń: 4
Posty: 481

Skąd: Rybnik

PostWysłany: 21 czerwca 2010, 6:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

trasy są wybierane na tydzień przed spotkaniem ;]
_________________
AUDIO Onkyo 307 + Onkyo 406 + Kef C7 + Kef C6 + Jbl ES 250 PW + stare surroundy

Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
*WDD* crowmaster_13
Pirat drogowy


Dołączył: 12 Mar 2009
Ostrzeżeń: 1
Posty: 771

Skąd: LKR

PostWysłany: 21 czerwca 2010, 9:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

Myślałem, że będzie można pojeździć i potem napisać która mapka się podoba, którą byśmy chcieli grać na PL9 itp. Tak było przed jakimś turniejem (chyba, że mnie pamięć myli). Jeśli nie to pozostaje liczyć na nieomylność "wybieraczy: ;]
_________________


C13

Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer GG
P4G Scooter Fox
Zaczyna szaleć na ulicach


Dołączył: 25 Lip 2008
Posty: 339
Skąd: okolice Warszawy

PostWysłany: 21 czerwca 2010, 9:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

To jest koszmarny sposób wybierania map, bo zawsze znajdzie się paru pacanów, którzy dadzą innym 1/10, a koledze 10/10. Dlatego trasy wybiera jury.
_________________



Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu    Forum TrackMania Poland Strona Główna » Info » News Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Możesz zmieniać swoje posty
Możesz usuwać swoje posty
Nie możesz głosować w ankietach

POWERED BY YARD COPYRIGHT © 2006-2017 TMPL.INFO DESIGNER? JAKI DESIGNER?