Niniejsza strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za pomocą cookies wykorzystywane są głównie w celach statystycznych.
Masz możliwość wyłączenia ich w przeglądarce. Pozostając na stronie godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce.
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyZaloguj
Jak to zrobić.... pomóżcie :(
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum TrackMania Poland Strona Główna » TrackMania » TrackMania Nations
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Captain Jack Sparrow
Gangsta Mapper


Dołączył: 15 Sty 2008
Ostrzeżeń: 1
Posty: 88

Skąd: z Polski

PostWysłany: 18 lutego 2008, 12:16    Temat postu: Jak to zrobić.... pomóżcie :( Odpowiedz z cytatem  

Ściągam sobię mapę Venice Challenge (super mapka i zajefajny mod) oraz MediaPack do niej( plik z wszystkimi udoskonaleniami dróg, band itp.) i włączam grę. Każdy kto grał w tą superową mapkę tamonte pewnie oglądał intro. W tym intrze stoimy naprzeciw dzwi, które w śrdku są przeźroczyste prześwituje przez nie częśc mapy(tworzy to fajny efekt) I właśnie o to biega... Jak zrobić by obrazek (w formacie dds) był miejscami przeźroczysty?? Edytowałem mnóstwo plików i zapisywałem je na różne sposoby ale żaden kolor (czy to biały czy to czarny nie był przeźroczysty!

jak zrobić by środek obrazka był przeźroczysty?

Albo jak zrobić taki obrazek, co nie widać obramowania??. Bo jak każdy wie, tlo ma zawsze kształt kwadratu lub prostokąta a są takie sposoby co tego obramowania nie widać.

Ech, nie umiem znaleźć żadnego serwera gdzie by można obrazek dać więc nie mogę udostepnic zadnych obrazków (nie mówcie o www.moj-serwer.pl (w FAQu było napisane) bo tam się nic nie da zrobić a przynjamniej ja nie umiem)
Mam wątpliwości czy w ogóle ktoś zrozuie o co mi biega, jeśli ktoś się pokapuje to proszę o pomoc.

Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
XP marrek13
Zaczyna szaleć na ulicach


Dołączył: 31 Lip 2006
Ostrzeżeń: 3
Posty: 439



PostWysłany: 18 lutego 2008, 12:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

Nie potrafisz znaleźć żadnego serwera na obrazki? Naprawdę gratuluję wytrwałości w szukaniu.

http://www.google.pl/search?q=hosting+obrazków

Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer GG
TRZ3CI
Pirat drogowy


Dołączył: 24 Paź 2006
Posty: 824
Skąd: WUWUA

PostWysłany: 18 lutego 2008, 12:34    Temat postu: Re: Jak to zrobić.... pomóżcie :( Odpowiedz z cytatem  

Cytat:
jak zrobić by środek obrazka był przeźroczysty?


w edytorze tras masz warastwy i ich prZezroczystośc Exclamation
trzeba trochę pokombinowac :wink:

o ile o to ci chodzi

_________________

upload

Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
envy
Osiwiał za kierownicą


Dołączył: 04 Maj 2007
Ostrzeżeń: 4
Posty: 2646

Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: 18 lutego 2008, 13:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

przezroczystosc = transparent
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
[CDD] haiyoshi
Doświadczony driver


Dołączył: 18 Lut 2006
Posty: 189


PostWysłany: 18 lutego 2008, 14:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  



a alpha channel musi wyglądać tak (biały - widoczne, czarne - ukryte)



efekt w grze będzie taki



Ostatnio zmieniony przez [CDD] haiyoshi dnia 18 lutego 2008, 19:11, w całości zmieniany 1 raz

Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Captain Jack Sparrow
Gangsta Mapper


Dołączył: 15 Sty 2008
Ostrzeżeń: 1
Posty: 88

Skąd: z Polski

PostWysłany: 18 lutego 2008, 18:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

Tiggeri trafiłeś w dziesiątkę! Problem w tym, że to co ma być widoczne też jest czarne Razz Smile Ale ta wiedza się też przyda. Tylko nie wiem teraz jak zapisać obrazek by był ten cały "alpha channel" Jest kilka możliwości:


Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
[CDD] haiyoshi
Doświadczony driver


Dołączył: 18 Lut 2006
Posty: 189


PostWysłany: 18 lutego 2008, 19:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

ściągnij program DXTBmp (poszukaj w google)


wszystkie obrazki zapisz w formacie BMP, główny obrazek 24 lub 32 bit, alpha channel 8 bit (alpha channel musi mieć taki sam rozmiar jak obrazek)



[ Dodano Pon Lut 18, 2008 7:10 pm ]
Captain Jack Sparrow napisał:
Tiggeri trafiłeś w dziesiątkę! Problem w tym, że to co ma być widoczne też jest czarne Razz Smile


pomyliłem się (tło w głównym obrazku możesz sobie zrobić jakie chcesz, to czy będzie widoczne czy nie zależy od alpha), w alpha channel to co ma być widoczne na biało, to co ukryte na czarno :wink:

Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Captain Jack Sparrow
Gangsta Mapper


Dołączył: 15 Sty 2008
Ostrzeżeń: 1
Posty: 88

Skąd: z Polski

PostWysłany: 19 lutego 2008, 12:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

Hmmmm... spoko wielkie dzięki, jeszcze jedno jakbyś mógł... Czemu napisałeś
Cytat:
wszystkie obrazki zapisz w formacie BMP

? Ile razy mam obrazek zapisać? Osobno alpha channel i osobno główny obrazek i wszystko w BMP?


A w ogóle to nie kapuje. Sad próbowałem i nic nie wychodzi, bo nie napisałeś jak mam to zrobić Sad Jest w tym DXTBmp mozliwość robienia z obrazka alpha channel czy mam sam to zrobić w innym programie i potem importować?? W ogóle to najlepiej by było jakyś opisał krok po kroku jak trzba to zrobić, bo sam raczej do tego nie dojdę... Plis, napisz bo jeśli tego nie będę miał to nigdy moda nie zrobię... (mapę, stadium, intro i pół In game już mam) i stoję w miejscu, bez tego alpha ani rusz...

Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
[CDD] haiyoshi
Doświadczony driver


Dołączył: 18 Lut 2006
Posty: 189


PostWysłany: 19 lutego 2008, 13:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

Obrazki robisz w jakimś edytorze graficznym, zapisujesz je w formacie bmp (chociaż nie mam pojęcia czy może być inny) i importujesz do DXTBmp

Obrazek

File>Open

Alpha>Import Alpha Channel

Teraz zapis

File>Save as>DDS Texture>DDS DXT1 albo DDS DXT5 (nie wiem jaka jest różnica Razz)

Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Captain Jack Sparrow
Gangsta Mapper


Dołączył: 15 Sty 2008
Ostrzeżeń: 1
Posty: 88

Skąd: z Polski

PostWysłany: 19 lutego 2008, 14:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

No, teraz to co innego, działa! SmileVery Happy dzięki Tiggeri Smile
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
«RH» PITMaN
Pirat drogowy


Dołączył: 18 Paź 2006
Pochwał: 1
Posty: 813

Skąd: Gdąńśk

PostWysłany: 25 marca 2008, 20:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

sorry że odświeżam ten topic ale się musze zapytać jako osoba toporna...

Tiggeri napisałeś że trzeba w otwartym obrazku (zakładam że format to .bmp) zaimportować alpha channel. W dalszej kolejności, otwiera się okienko z eksploratorem wskazania pliku do otworzenia.Czy w danej sytuacji trzeba wskazać plik który wcześniej zapisaliśmy jako Targa with Alfa?

_________________



Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
Captain Jack Sparrow
Gangsta Mapper


Dołączył: 15 Sty 2008
Ostrzeżeń: 1
Posty: 88

Skąd: z Polski

PostWysłany: 08 kwietnia 2008, 10:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

nie wiem czy dobrze zrozumiałem, ale aplha channel, którego importujemy, ma być w foemacie bmp. A dopiero to wszystko zapisuje się jako .dds z alpha channelem.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu    Forum TrackMania Poland Strona Główna » TrackMania » TrackMania Nations Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

POWERED BY YARD COPYRIGHT © 2006-2017 TMPL.INFO DESIGNER? JAKI DESIGNER?