Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Sebik
Gangsta Mapper
Dołączył: 17 Sie 2006
Pochwał: 1 Ostrzeżeń: 1 Posty: 772
Skąd: Śląskie/Leszczyny
|
Wysłany: 19 grudnia 2007, 19:52 Temat postu: [PORADNIK] Tworzenie własnego interfesju (.dds) |
|
|
Więc po MT biorę się za drugi poradnik, dotyczący tego, jak chcielibyśmy przekształcić masz interfejs w kolorach, a czasami nawet w kształtach. Od razu chciałbym podziękować Sonnemu, za poradnik o neonach, bo właśnie on naprowadził mnie na program o nazwie DXTBmp. Rozumiem, że nawet nie wicie o czym dokładnie mówie, dałem tu "próbki", które wykonałem:
 
Oczywiście piszę ten poradnik, abyście coś takiego wykonaliście sami. Po pierwsze ściągamy DXTBmp ( http://www.mnwright.btinternet.co.uk/download/dxtbmpx.EXE ) i instalujego go gdzieś na kompie. Teraz przejdźmy do folderów, gdzie możemy znaleźć grafikę interfejsu:
Kod: |
TMN\GameData\Interface\Media\Texture\Image (menu w czsie gry i edytowania)
TMN\GameData\Menu\Media\Texture\Image (menu główne)
TMN\GameData\Garage\Media\Texture\Image (edytor skórek)
TMN\GameData\ExitSlides (to coś, co reklamuje TMO i TMS jak wychodzisz z gry) |
Uwaga! Zróbcie kopię zapasową plików, które będziecie edytować, bo grzebiecie w wewnętrznych plikach gry i jesteście narażani na potrzebę ponownego instalowania gry!
Mówie tu tylko o plikach dds., bo z innymi eksperymenty mi nie wychodzą:
Poradnik:
1. Ładowanie
Bierzemy plik, który chcemy edytować i robimy kopię.
Jeśli nie zmieniamy kształtu obiektu (tylko kolor) zapisujemy kanał alfa (Alpha -> Export Alpha Channel). Na przyszłość zapamiętajcie, że alfa to transparentność, biały=widoczny, czarny=ukryty).
Ustawiamy edytor, w którym będziemy edytować (Prefs -> Select Editor). Gdy go wybierzemy (np. GIMP) powinna zmienić się z prawej ikonka, symbolizująca nasz edytor.
Ładujemy nasz obrazek do edytora (Image -> Send to editor)
2. Edycja
Jeśli zmieniałeś kształt, po zapisaniu wykonaj jeszcze kanał alfa (zapisz pod inną nazwą ) przy ładowaniu kanału alfa obrazek zmieni się z kolorowego na odcienie szarości.
3. Zapisywanie
Najlepiej przed odpalniem DXTBmp po raz drugi, usuń pierwotny plik (NIE KOPIĘ) i zapamiętaj nazwę.
Teraz uruchamiamy nasz edytorek dds.
File -> Open i wybieramy nasz zmieniony obrazek
Po załadowaniu należy dodać kanał alfa (przezroczystości) poleceniem Alpha -> Import Alpha Channel ze skopiowanego pliku lub nasz własny, jeśli zmienialiśmy także kształt (jeśli był to, np. ExitSlide nie ma transparentności, więc nie musimy go importować)
File -> Save As -> DDS Texture! Teraz kładziemy nasz plik dokładnie w tym samym miejscu gdzie był oryginalny i pod tą samą nazwą z typem:
a) DDS DXT 1 dla ExitSlides,
b) DDS DXT 5 dla całej reszty.
Co by tu jeszcze dodać...
Ewentualnie można odpalić TMN i zoabaczyć swoje efekty ^^
Wszystkie pytania odnośnie tematu dawać tutaj! GL & HF
_________________
|
|
|
Powrót do góry |
|
 |
envy
Osiwiał za kierownicą

Dołączył: 04 Maj 2007
Ostrzeżeń: 4 Posty: 2646
Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 19 grudnia 2007, 20:07 Temat postu: |
|
|
dodasz swoje gui do sciagniecia?
|
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Sebik
Gangsta Mapper
Dołączył: 17 Sie 2006
Pochwał: 1 Ostrzeżeń: 1 Posty: 772
Skąd: Śląskie/Leszczyny
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Matt123
Zaczyna szaleć na ulicach

Dołączył: 24 Lip 2007
Ostrzeżeń: 2 Posty: 252
Skąd: Konopnica
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Sebik
Gangsta Mapper
Dołączył: 17 Sie 2006
Pochwał: 1 Ostrzeżeń: 1 Posty: 772
Skąd: Śląskie/Leszczyny
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Matt123
Zaczyna szaleć na ulicach

Dołączył: 24 Lip 2007
Ostrzeżeń: 2 Posty: 252
Skąd: Konopnica
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Sebik
Gangsta Mapper
Dołączył: 17 Sie 2006
Pochwał: 1 Ostrzeżeń: 1 Posty: 772
Skąd: Śląskie/Leszczyny
|
|
Powrót do góry |
|
 |
TRZ3CI
Pirat drogowy

Dołączył: 24 Paź 2006
Posty: 824
Skąd: WUWUA
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Matt123
Zaczyna szaleć na ulicach

Dołączył: 24 Lip 2007
Ostrzeżeń: 2 Posty: 252
Skąd: Konopnica
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Sebik
Gangsta Mapper
Dołączył: 17 Sie 2006
Pochwał: 1 Ostrzeżeń: 1 Posty: 772
Skąd: Śląskie/Leszczyny
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Matt123
Zaczyna szaleć na ulicach

Dołączył: 24 Lip 2007
Ostrzeżeń: 2 Posty: 252
Skąd: Konopnica
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Sebik
Gangsta Mapper
Dołączył: 17 Sie 2006
Pochwał: 1 Ostrzeżeń: 1 Posty: 772
Skąd: Śląskie/Leszczyny
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Matt123
Zaczyna szaleć na ulicach

Dołączył: 24 Lip 2007
Ostrzeżeń: 2 Posty: 252
Skąd: Konopnica
|
|
Powrót do góry |
|
 |
TRZ3CI
Pirat drogowy

Dołączył: 24 Paź 2006
Posty: 824
Skąd: WUWUA
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Sebik
Gangsta Mapper
Dołączył: 17 Sie 2006
Pochwał: 1 Ostrzeżeń: 1 Posty: 772
Skąd: Śląskie/Leszczyny
|
|
Powrót do góry |
|
 |
TRZ3CI
Pirat drogowy

Dołączył: 24 Paź 2006
Posty: 824
Skąd: WUWUA
|
|
Powrót do góry |
|
 |
envy
Osiwiał za kierownicą

Dołączył: 04 Maj 2007
Ostrzeżeń: 4 Posty: 2646
Skąd: Ruda Śląska
|
|
Powrót do góry |
|
 |
TRZ3CI
Pirat drogowy

Dołączył: 24 Paź 2006
Posty: 824
Skąd: WUWUA
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Sebik
Gangsta Mapper
Dołączył: 17 Sie 2006
Pochwał: 1 Ostrzeżeń: 1 Posty: 772
Skąd: Śląskie/Leszczyny
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Scary
Jeździ konno

Dołączył: 17 Kwi 2006
Posty: 23
Skąd: Tychy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|