Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Słowik
Lubi ostrą jazdę
Dołączył: 05 Sie 2007
Ostrzeżeń: 9 Posty: 1517
Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 22 lipca 2011, 17:54 Temat postu: PL10-Regulamin |
|
|
1.Istota turnieju
Polish League 10 jest dziesiątą edycją nieoficjalnych drużynowych mistrzostw Polski w grze TrackMania Nations Forever i ma na celu wyłonienie najlepszego polskiego zespołu. Ponadto zostanie rozegrana w wersji oldscholl'owej jako uwieńczenie wszystkich poprzednich edycji Polish League.
1.1 Terminarz rozgrywek
Zapisy: 25 lipca - 28 sierpnia
Kwalifikacje: 4 września
Rozgrywki ligowe: 11 września - 9 padziernika
1.2 Lista administratorów oraz sędziów turnieju
Administratorzy: Słowik (4796944)
Sędziowie:
Scooter Fox (2449555)
Styś (25173467)
Crowmaster (10257184)
Pikaczu (225182)
WickeD (1324334)
2. Rejestracja drużyny w rozgrywkach
By zapisać drużynę, należy w tym temacie: [aktualnie niedostępne ,podać jej nazwę, nick jej kapitana oraz listę graczy zespołu. Ponadto kapitan musi przedstawić kontakt, pod którym będzie łatwo osiągalny (najlepiej numer GG). Liczba zapisanych do drużyny graczy, licząc łącznie z kapitanem, nie może być niższa niż 6.
2.1 Restrykcje dotyczące zawodników
- Każdy gracz musi mieć polskie obywatelstwo.
- Gracz może być zapisany tylko do jednej drużyny.
2.2 Dopisywanie zawodników po rejestracji drużyny
Każdy zespół ma prawo dopisywać dowolną ilość zawodników do swojego składu w trakcie turnieju, pod warunkiem, że gracze ci nie byli wcześniej zarejestrowani na PL10 do innej ekipy. Nie wolno natomiast zawodników wypisywać ze składu.
Każdego gracza dodawanego do zespołu należy zgłosić w odpowiednim temacie na forum tmpl.info.
3. Przebieg kwalifikacji
Kwalifikacje odbywają się na w trybie Time Attack w ciągu 15 minut na trasie podanej wcześniej przez organizatorów. Każda drużyna jedzie je oddzielnie pod okiem sędziego. W kwalifikacjach jedzie dowolna liczba graczy danego zespołu, natomiast do wyników na podstawie, których sklasyfikowane zostaną zespoły liczyć będą się 4 najlepsze czasy. 15-minutowa czasówka zaczyna się na sygnał sędziego i nie może zostać przerwana pod żadnym pozorem. Wynik drużyny to suma 4 najlepszych czasów graczy. Jeśli podczas czasówki dany zawodnik nie zdoła uzyskać żadnego czasu, przyznaje mu się wynik 1:15.00.
3.1 Termin kwalifikacji
Kwalifikacje każda drużyna może rozegrać w dniach od 2 do 4 września bieżącego roku. Zespoły rezerwować będą terminy w stworzonym do tego celu temacie, który pojawi się na kilka dni przed kwalifikacjami.
3.2 Szczególne przypadki
Wszelkie nieprawidłowości podczas kwalifikacji nieuwzględnione w regulaminie będą rozpatrywane przez administratorów indywidualnie.
3.3 Wyniki kwalifikacji
Wyniki podane zostaną dopiero po zakończeniu kwalifikacji, nie w ich trakcie.
4. Struktura ligowa
Turniej Polish League 10 będzie się składał z dwóch lig, w której wystąpi 12 najlepszych zespołów z kwalifikacji, które zostaną odpowiednio przydzieleni do poszczególnych lig. Zwycięzcą PL10 zostanie zespół, który wygra 1 ligę. Kolejne ekipy będą klasyfikowane odpowiednio na kolejnych miejscach w PL10.
4.1 Punktacja
Za każdą wygraną w meczu mapę drużyna otrzymuje do tabeli jeden duży punkt. Za każdą wygraną w meczu rundę drużyną otrzymuje do tabeli jeden mały punkt. Np. jeśli zespół A wygra z zespołem B dwie mapy, jedną przegra, a stosunek rund wygranych do przegranych wyniesie 19-10, wtedy do tabeli otrzyma 2 duże punkty i 19 małych.
4.2 Kolejność w tabeli
O kolejności decydują następujące czynniki:
- ilość dużych punktów
- stosunek małych punktów zdobytych do straconych
- ilość małych punktów
- mecz bezpośredni (w tym przypadku liczy się, kto wygrał więcej map)
5. Mecze
Mecze rozgrywane są w trybie drużynowym (Team) po czterech graczy na zespół. Na serwerze powinny być ustawione zasady alternatywne (alternative rules), max points 8. Drużyny ustalają między sobą, gdzie spotkanie zostanie rozegrane.
5.1 Daty domyślne
I kolejka: 11 września , godz. 20:30
II kolejka: 18 września , godz. 20:30
III kolejka: 25 września , godz. 20:30
IV kolejka: 2 października , godz. 20:30
V kolejka: 9 października , godz. 20:30
5.2 Ustalanie terminu meczu
Termin meczu ustalają między sobą kapitanowie drużyn. Dozwolona jest gra o każdej godzinie, maksymalnie do 2 dni wstecz lub wprzód w stosunku do daty domyślnej. Jeśli zespoły nie mogą dojść do porozumienia w tej sprawie, muszą zagrać w domyślnym dla danej kolejki terminie.
5.3 Spóźnienia
Gracze obu drużyn muszą stawić się w umówionym terminie lub, tylko jeśli taki nie został uzgodniony, o domyślnej dacie i godzinie. Jeśli któraś strona spóźni się więcej niż 15 minut, zasądzany jest walkower przeciw niej.
5.4 Zmiany graczy w trakcie meczu
Zmian w składzie można dokonywać dowolnie pomiędzy mapami. W trakcie trwania mapy zmiana może zostać dokonana jedynie za zgodą kapitana drużyny przeciwnej, chyba że gracz opuści serwer na stałe - wtedy należy uzupełnić skład i dopiero wtedy dokończyć mecz. Jeśli dana drużyna nie ma nikogo na rezerwie, spotkanie można rozegrać 4v3 (czterech przeciwko trzem), jednakże 3v3, 4v2, 3v2 i wszelkie inne kombinacje z mniejszą ilością graczy nie są dozwolone.
5.5 Zgłaszanie wyników
Wyniki meczów należy zgłaszać w odpowiednim temacie na forum tmpl (zostanie do tego celu stworzony oddzielny na każdą kolejką) i koniecznie poprzeć go screenami/zrzutami ekranu pokazującymi wynik na serwerze. Prosimy stronić od formatu .bmp i w miarę możliwości posługiwać się .jpg, .png lub innym z bardziej oszczędnych pod względem rozmiaru pliku formatów graficznych.
5.6 Dozwolone i niedozwolone zachowania
- Jeśli jeden z graczy wycofa się przypadkiem przed startem rundy, należy zakończyć tę rundę przedwcześnie i wystartować ponownie w pełnym składzie.
- Jeśli jeden z graczy straci połączenie z serwerem lub wyjdzie z niego z innego powodu w trakcie rundy, rundę tę można, ale nie trzeba zakończyć - zależy to od oceny administratora serwera, na którym rozgrywany jest mecz.
- Niedozwolone jest udostępnianie swojego konta innemu graczowi.
- Niedozwolone jest obrażanie przeciwników, sugerowane jest też wstrzymanie się z nadmierną ilością przekleństw.
- Niemile widziane jest pisanie na czacie w trakcie rund. Jeśli któryś z graczy wielokrotnie nie zastosuje się do tej zasady, potraktowane to zostanie jako złamanie regulaminu.
- W przypadku znalezienia na mapie niezamierzonego przez autora skrótu (cuta), który zostanie przez administratorów ogłoszony jako taki, nie wolno z niego korzystać.
5.7 Zgłaszanie nieprawidłowości i oszustw
Ponieważ meczów ligowych nie będą nadzorować sędziowie, drużyny są zobowiązane do udokumentowania wszelkich nieprawidłowości zrzutami ekranu (screenami) i/lub powtórkami, które następnie należy przekazać razem z opisem sytuacji administratorom turnieju. Każde zgłoszenie będzie rozpatrywane indywidualnie.
5.8 Mapy
W każdej kolejce obowiązywać będzie zestaw trzech innych tras. 2 nowych, a także 1 z serii "The Best Of PL1-9". Zestaw ten będzie ujawniany przez administratorów w poniedziałek na 6 dni przed domyślną datą rozgrywania spotkań danej kolejki. Mecze rozgrywane będą na tychże trzech trasach.
6. Ostrzeżenia i kary
Każde złamanie regulaminu administratorzy będą rozpatrywać indywidualnie. Karą może być oficjalne ostrzeżenie, nakazanie powtórzenia meczu, zawieszenie gracza, odjęcie punktów oraz wyrzucenie z turnieju gracza lub całej drużyny. W szczególnych przypadkach administratorzy mogą zastosować inną karę, adekwatną do przewinienia.
7. Zmiany w regulaminie
Administratorzy zastrzegają sobie prawo do wprowadzania zmian w regulaminie po jego publikacji. Zmiany te zostaną uwzględnione tutaj i podane do publicznej wiadomości.
Regulamin by Scooter Fox, z poprawkami by Słowik.
W porównaniu do regulaminu z PL9 nie zmieniło się zbyt wiele.
_________________ Ssijcie mi jajca
Moje ostrzeżenia roxują
Bo się najebał
Bo wpierdala jajecznice
Bo ma za mało
Lilililaj
Bo bawi się sutem Lewego
Ostatnio zmieniony przez Słowik dnia 29 sierpnia 2011, 18:27, w całości zmieniany 8 razy
|
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Joker.
Why so serious?

Dołączył: 03 Sty 2010
Ostrzeżeń: 2 Posty: 504
Skąd: Łódź
|
|
Powrót do góry |
|
 |
JarOo
Zaczyna szaleć na ulicach
Dołączył: 20 Wrz 2008
Ostrzeżeń: 1 Posty: 381
Skąd: Ełk
|
Wysłany: 22 lipca 2011, 20:59 Temat postu: |
|
|
Oto moje propozycje, myślę, że chociaż część zostanie rozpatrzona
- czas przejazdu trasy 45-60
- brak ozdób, (Trasa tranqa z kwali nie miała żadnych a była dobra)
- Trasa ma nie więcej niż 1500, w poprzedniej edycji, trasy miały więcej, ale jak sprawdziłem ile by zajmowały bez ozdób wszystkie były poniżej 1500. (Niektórzy nie mają dobrych kompów, oraz stałych połączeń)
-Teamy są coraz liczniejsze, czemu w meczach nie miałoby grać 5 graczy już w ostatnim STC grano 5vs5.
- Oczywiście w kwalfikacjach jedzie cała drużyna. (To do przedyskutowania), jak nie będzie miała drużyna wystarczającej ilości slotów, to albo we dwie tury jedzie, albo na serwerze tmpl, chodź nie wiem ile on dokładnie ma slotów i czy jego właściciele się zgodzą) (Liderzy, mają admy w czasie kwali)
- Format rozgrywek zostanie ustalony dopiero po zapisach w zależności jak będą nas gonił terminy i ilu się zapisze nastpujące formaty: liga: 6,7,8 osobowa lub dwie ligi 6 osobowe lub 2 grupy 4,5, 6 osobowe i playoffy
- Jak gracz wycofa się przed startem rundy robimy endround
- Przy zapisach podawanie loginów
- Jeżeli obie drużyny nie mają serwerów(może wystąpić taka sytuacja) to gramy na serwerze tmpl
- Na którym serwerze gramy ustala drużyna, która zajęłą wyższe miejsce w kwalfikacjach.
- Jak nie dogadamy się co do terminu nie gramy o 20, tylko o 20:30.
- Jeżeli z jednej drużyny przyszły tylko 4 osoby, wtedy gramy 4vs4
- Czasówka 15 minut (nie 10)
Tyle mi przyszło do głowy
_________________
|
|
|
Powrót do góry |
|
 |
*WDD* crowmaster_13
Pirat drogowy

Dołączył: 12 Mar 2009
Ostrzeżeń: 1 Posty: 771
Skąd: LKR
|
Wysłany: 22 lipca 2011, 22:11 Temat postu: |
|
|
- czas przejazdu trasy 45-60 - popieram, nie lubię tasiemców, w ogóle to fajnie by było jakby trasy miały długość takich z TMT (~36-49)
- Teamy są coraz liczniejsze, czemu w meczach nie miałoby grać 5 graczy już w ostatnim STC grano 5vs5. - jakoś zawsze wolałem grać po czterech więc nie popieram
- Oczywiście w kwalfikacjach jedzie cała drużyna. (To do przedyskutowania), jak nie będzie miała drużyna wystarczającej ilości slotów, to albo we dwie tury jedzie, albo na serwerze tmpl, - cała drużyna TAK, dwie tury NIE
- Przy zapisach podawanie loginów - na tak
- Na którym serwerze gramy ustala drużyna, która zajęłą wyższe miejsce w kwalfikacjach. - 100% na nie
- Jak nie dogadamy się co do terminu nie gramy o 20, tylko o 20:30 - termin domyślny zawsze się przyda
- Jeżeli z jednej drużyny przyszły tylko 4 osoby, wtedy gramy 4vs4 - a jeśli 3 to po trzech? eee tam, trzeba ustalić jakiś konkret i spokój będzie
- Czasówka 15 minut (nie 10) - 5 min więcej zawsze się psida
_________________

C13
|
|
|
Powrót do góry |
|
 |
misza0
Pirat drogowy
Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 751
|
Wysłany: 23 lipca 2011, 9:10 Temat postu: |
|
|
Fajnie, ze jednak się zdecydowałeś na 2 nowe i jedną starą
To ja się podlącze do dyskusji , chociaż pewnie Słowik już wszystko sobie wymyslil, ale napisac zawsze mozan
Dlugos map 45-60s jest dobra, ostnio były dwa turnieje z krótszymi mapami, TMM i TmT więc przydałyby się dluzsze mapy o ile będzie turniej przed STC, bo trzeba się na nowo przestawić.
Ta... teamy coraz liczniejsze, a potem nie ma kto grać (przykład - UTC...). Najczęściej teamy mają serwery na minimum 16 slotów, a wątpie, zeby więcej osób było na kwali, a nawet jeśli to zagra wtedy najlepsza 16?
Grupy to zły pomysł, zawsze była liga i było okej
_________________ http://www.tm-tube.com/video/23538/For+you+Skimer
|
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Słowik
Lubi ostrą jazdę
Dołączył: 05 Sie 2007
Ostrzeżeń: 9 Posty: 1517
Skąd: Gniezno
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Kiciak
Lubi ostrą jazdę

Dołączył: 09 Lis 2008
Ostrzeżeń: 1 Posty: 1408
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Charnan
Doświadczony driver

Dołączył: 03 Paź 2009
Ostrzeżeń: 1 Posty: 208
Skąd: Gliwice
|
|
Powrót do góry |
|
 |
misza0
Pirat drogowy
Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 751
|
Wysłany: 23 lipca 2011, 10:07 Temat postu: |
|
|
A wlasnie, czemuy tylko 6 zespołów? Poczekaj i zobacz ile się teamów zglosi. Bo wlasnie przez to mozna stracic zespoly. Czemu? Bo jak jakiś zespół zobaczy, ze jest 6 teamów lepsych niz oni to się nie będzie zgłaszał... Zrób może tak ze jedna liga co 6 zespołów, czyli jak jest 12 teamów to 2 ligi.
_________________ http://www.tm-tube.com/video/23538/For+you+Skimer
|
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Słowik
Lubi ostrą jazdę
Dołączył: 05 Sie 2007
Ostrzeżeń: 9 Posty: 1517
Skąd: Gniezno
|
|
Powrót do góry |
|
 |
misza0
Pirat drogowy
Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 751
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Słowik
Lubi ostrą jazdę
Dołączył: 05 Sie 2007
Ostrzeżeń: 9 Posty: 1517
Skąd: Gniezno
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|