Niniejsza strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za pomocą cookies wykorzystywane są głównie w celach statystycznych.
Masz możliwość wyłączenia ich w przeglądarce. Pozostając na stronie godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce.
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyZaloguj
Technika jazdy? Tutoriale?
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum TrackMania Poland Strona Główna » TrackMania » TrackMania United Forever
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
P4G Scooter Fox
Zaczyna szaleć na ulicach


Dołączył: 25 Lip 2008
Posty: 339
Skąd: okolice Warszawy

PostWysłany: 19 Maj 2009, 10:06    Temat postu: Technika jazdy? Tutoriale? Odpowiedz z cytatem  

Jestem od wczoraj szczęśliwym posiadaczem TMUF, ściągnąłem sobie zatem mappack z UL5 i zauważyłem, że moje czasy odbiegają od WR średnio o 20-30 sekund. Smile Najwyraźniej bez analogowego sterowania się tym razem już nie obejdzie (mam nadzieję, że kumpel pada mi jeszcze nie zepsuł), ale poza tym chciałem zapytać, czy w TMUF są jakieś techniki jazdy, których człowiek mógłby się nie domyślić samemu, takie jak drifty czy wallbangi na Stadium, a jeśli takie są, to czy są o nich jakieś tutoriale, cobym nie jeździł jak potłuczony, gdy już czasem zawitam na jakiś serwer United. Smile
_________________



Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
Winiacz
Pirat drogowy


Dołączył: 13 Cze 2008
Ostrzeżeń: 4
Posty: 806

Skąd: Wałcz

PostWysłany: 19 Maj 2009, 12:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

ogólnie wszędzie stosuj noslide.
o takie rzeczy pytaj lepiej na maniazones.

_________________

Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Sebik
Gangsta Mapper


Dołączył: 17 Sie 2006
Pochwał: 1
Ostrzeżeń: 1
Posty: 772

Skąd: Śląskie/Leszczyny

PostWysłany: 19 Maj 2009, 13:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

Siemka. Co prawda, pad ma lekką przewagę nad klawą, ale ja jako posiadacz choćby standardowej klawiaturki za 20zł mogę wykręcić przyzwoite czasy. Co do techniki (w dużym uproszczeniu, wręcz elementarne wskazówki; nie mówię o szczegółach):
1) Stadium - 1. n00bie tam 2. Odsyłam do poradników z TMNF
2) Bay - Sterowanie stadiumopodobne. Ogólnie należy utrzymać się na drodze. Slidy raczej nam nie grożą (chyba, że po skoku lub transitionie - wtedy trzeba utrzymać stosunkowo prostu kurs jazdy). Jazda na 2 kółkach jest bardzo ryzykowna, ale opłacalna. Można ściąć wtedy zakręty połową samochodu dźwigając do góry. Trzeba uważać na przydrożne lampy. Transitiony lub 'hopy' są groźnymi elementami, ze względu, że mogą wywołać slide, który zabiera nam czas. Należy nie bać się przygazować nawet przy dość ostrych zakrętach, bo samochód ma dużą zwrotność, jednak przy dużych prędkościach preferuje regularne, krótkie naciskanie strzałki w prawo lub lewo. Na bayu nigdy nie hamuję (co najwyżej puszczam gaz). Bardzo korzystne jest lądowanie na 4 kołach.
3) Coast - Główna zasada to no-slide. Poślizg raczej kończy się sporą startą czasówą lub barierką. Na klawiaturze najlepiej co chwilę 'porcjować' zakręcanie regularnymi klikami w strzałkę prawo lub lewo. Jeśli masz sporą prędkość hamowanie raczej nie wchodzi w grę (no chyba, że masz długą prostą i zdążysz wyhamować). Dobrze jest brać także ostrzejsze zakręty na 'luzie'. Do dotyczy płaskich dróg. Jazda pod górkę lub w dół będzie wymagała konieczności slidowania lub utrzymania prostego toru jazdy, więc przez wzniesieniem najlepiej jest ustawić samochód optymalnie do wzięcia kolejnego zakrętu. Na drodze można najeżdżać na krawężniki, na torze GP w wyjątkowych przypadkach, ale ja osobiście tego unikam. Po skokach polecam szybko zyskać przyczepność. Czasami przy naprawdę dużej prędkości w tunelu można 'przyczepić' się do zewnętrznej i wziąć zakręt przy bandzie.
4) Desert - ten samochód do jeżdżąca huśtawka. Na czterech kółkach raczej jeździć się nie da, dlatego trzeba perfekcyjnie opanować 'miarkowanie' skręcania, tak by jechał na 2 kołach ale do max. 45* nachylenia. Jeśli po zakręcie jest turbo lub skok trzeba samochód sprowadzić na 4 koła. Pochylony samochód przy wyskoku na pewno nie wyląduje jak trzeba. Samochodem nie da się sterować w powietrzu, więc trzeba dobrze wymierzyć skok. Oczywiście idealnie gdyby spadał na 4 koła, ale w większości tras ląduje na 2 przednich, ale źle nie jest Smile Należy bezwzględnie omijać krawężniki. Z offroadu na drogę najlepiej wjechać 'od boku' (samochód nie podskoczy).
5) Island - koszmar na KB. Można brać zakręty pełną parą do ok. 300 jednostek prędkości. Trzeba dobrze umieć wciskać strzałkę w prawo/lewo w regularnych odstępach czasu, aby nie wpaść w poślizg do 600-650 jednostek prędkości. Przy większych jedynym wyjściem jest slide. Tak czy inaczej poślizg nie ma katastrofalnych skutków jak w innych środowiskach. Także zmiana wysokości (w normalnych granicach) nie wpływa na rozpoczęcie slide'u. Co do skoków i transitionów bardzo często opłaca się lądować prosto z no-slide, choć są wyjątkowe sytuacje (np. meta po ostrym zakręcie), gdzie można spokojnie ustawić się pod kątem i wjechać do finisha na poślizgu. Ciężkim elementem jest przejście z jezdni płaskiej na pochyłą, gdzie dobrze jest się trzymać albo przy dolnej części, aby nie dopuścić do slide albo z połowy do wewnętrznej na zewnętrzną (z udziałem slide, ale opłacalne przy dużym speedzie).
6) Snow - pod żadnym pozorem nie hamować (wyjątek - rury w technicznych sekcjach lub naprawdę ostre zakręty 180*) oraz nie dbać o slide. To najbardziej przyczepny i skrętny samochód w grze. Należy unikać w lądowania na 2 kołach zbliżonego do lądowania na 4, bo wtedy jest duże prawdopodobieństwo na złapanie tzw. landing-buga (samochód podnosi się po skoku). Niestety nikt jeszcze nie znalazł złotego środka na ich unikanie, więc jedyną bronią to czuły wzrok i czujność na drodze.
7) Rally - ciężko opisać ten samochód - przypomina mały samochodzik do sterowania. Czasami warto hamować, aby wziąć dobrze zakręt, ale to wymaga umiejętności, ponieważ jak na samochód-zabawkę wciśnięcie hamulca na trochę dłużej prawie natychmiast zatrzyma samochód. Na klawiaturze no-slide praktycznie niemożliwe. Na asfalcie najlepiej trzymać się ustalonych granic. Na dricie można pozwolić sobie na MAŁE skoki przy np. zygzaku. Także dirtowy CP jest trochę bardziej rozszerzony niż zwykła droga - warto to wykorzystać!
Się rozpisałem, ale i tak sporo niedopowiedzeń Razz

_________________


Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
Wix
Pirat drogowy


Dołączył: 05 Lip 2007
Posty: 550
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: 19 Maj 2009, 14:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

Pochwała dla tego pana ! Wink



to oczywiście moje skromne zdanie ^_^

_________________

Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer GG MSN Messenger
|GT| kamyl
Doświadczony driver


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 228


PostWysłany: 19 Maj 2009, 14:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

Spróbuję wyjaśnić podstawy techniki na niektórych środowiskach.

Desert:
Na ostrych zakrętach przy niskiej i średniej prędkości balansuj samochodem. Im mocniej skręcisz tym bardziej się przechyli oraz straci prędkość. Trzeba też uważać aby nie przesadzić i nie wpaćś w poślizg. Czasem można puścić gaz na jakiś czas, ale tylko na tyle, żeby nie wpaść w poślizg. Lepiej puścić gaz zamiast hamować. Przy większych prędkościach i zakrętrach też trzeba balansować. Wtedy może być to trudniejsze. Najciężej jest przejechać na fs (full speed) zakręty przylegające z wodą (w edytorze zakładka 6\x\x).
Na drogach na ziemi można dużo zetnąć na zakrętach. Chodzi o to, aby przejechać "nad" piaskiem/brzegiem drogi. Samochód musi się unieśćz tej strony aby kółkami nie zahaczyć.
Na górki najlepiej wjeżdzać na 4 kółkach. Z górki lepiej swolnić i rozpędzić się na niej niż z zlecieć na fs.
Jeszcze jedna rzecz dotycząca balansowania. Jeśli dłużej przyciśniesz klawisz skrętu (czyli mocniej przechylisz samochód) to samochód szybciej opadnie na 4 koła i mocniej/szybciej zakręci (dobre do nawrotów!).

Snow:
Unikać band! Uderzenie w bande zabiera kupe czasu! Do końca trasy nie rozpędzisz się tak jakbyś jechał "normalnie". Wtedy deską ratunku jest klawisz delete Smile. Najcienieńsza droga jest na "murze chińskim" Smile. Tam trzeba najbardziej uważać i można też "balansować" samochodem. Nie dosłownie jak na desert, ale podobnie to działa. Na desert wpadniesz w poślizg, a tu na snow wpadniesz w bande.
Warto się nauczyć dobrze ścinać zakręty "z pod górki na ukośną" (w edytorze np zakręt z zakładki 2\2\5). Trzeba wziąść to jak najmniejszym łukiem na fs. W rurach (jeśli jest to zwykły zakręt bez pętli) przejechać na fs (!) odpowiednio żeby się nie poślizgnąć. Wyczujesz to Wink. Na przejściówkach z płaskiej/równej drogi na pochyłą/krzywą (to to samo, nie wiedziałem jak nazwać ;]) trzeba jechać na środku drogi aby nie znaleść sięw powietrzu i nie stracić prędkości oraz nie złapaćgratis bug-landa (czyli coś co w snow jest najwięcej - polega na niewyjaśnionym, wbrew logice, w niespodziewanym momencie odbiciu samochodu podczas lądowania).
Drifty wg mnie nie tracą czasu!

Coast:
Nie driftować! Cały czas trzeba "dozować" prędkość tak, aby nie przesadzić i nie wpaść w poślizg.
Jeśli jedziesz na równej drodze i nie chcesz wpaść w poślizg to pamiętaj o tych limitach prędkości:
a) trzymając gaz i skręcając "do końca" (najmocniej jak się da) jedź do 120 km/h (jeśli puścisz gaz jadąc powyżej 90 to masz poślizg),
b) puszczając gaz i skręcając "do konca" jedź do 90 km/h.
Jadąc taki zwykły zakręt 2x2 ("kratki") najpierw podjeżdzasz myśląć nad puszczaniem gazu "kapkując" (czyli szybko naciskasz i puszczasz klawisz) klawiszem skrętu. W centrum zakrętu stosuj limity prędkości opisane wyżej. Ostatnia część zakrętu (wyjazd na prostą) warto przyśpieszyć kapkując skręcanie. Na zakrętach na ziemi są na poboczach małe wgłebienia - na nich warto skracać przy ciut większych prędkościach bez driftu Wink
Teraz ja nie patrzę na licznik prędkości. Jadę już na wyczucie i kapkuję i gaz, i skręcanie.
Na torach GP (a może i nie tylko) dużo zalezy od wzięcia odpowiedniego łuku. Na początku szeroko, a potem dobrze ustawićsięna drogę.

Rally:
Z teorii wiem, że trzeba mieć pada i umieć nim skręcać bez najmniejszych poślizgów. Na klawie to nie jest możliwe (nie ma takiej opcji ;p).
Wbrew pozorom na zakrętach lepiej puścić gaz nawet na 8 sekund i kapkować skręcanie. Drifty na rally tracą prędkość która oddziela klawiszowców od padowców Smile.

Island:
Kiepski tu jestem to dużo nie napiszę. Warto mieć pada i na zakrętach jeździć noslide. Na klawie można dużo zaoszczędzić jadąc safe (czyli bezpieczniej, wolniej) do 400 km/h skręcając najmocniej jak się da na ostrych zakrętach. Podobna to tej metody jest maksymalny skręt na puszczonym gazie, na tyle aby nie wpaśćw drifta. Jeśli koniecznie masz wpaść w poślizg to jak najmniejszy i najkrószy (jak wpadniesz w drifta to ciężko się "oddriftować").

Bay:
Unikać driftów i dobrze dozować gaz na zakrętach typu demostyle (czyli głównie kombinacja zakrętów zbudowanych tylko z 1 klocka - głównej drogi). Przy większej ilości zakrętów warto wejść w zakręt odpowienim łukiem tak aby się ustawić do następnego zakrętu (tak jak na desert przy balansowaniu, zresztą chyba wszędzie nawet).
Nie wiem co jeszcze. Na bay nie jeżdzę najgorzej ani najlepiej. Chyba samemu łatwo można się nauczyć jeździć. Nie ma tam specjalnych wymagać. Ogólnie dużo zależy od branych łuków (na każdych klockach) i prędkości na jaką się pozwala.

Stadionu nie będę tłumaczył bo i tak pewnie jeździsz po nim lepiej ode mnie (ja jestem noobek tam Wink), większość tmpl zna pewnie techniki jazdy i może wytłuamczyć (jeśli tego potrzebujesz).


Nie przejmuj się czasami na niektórych techah. Jak będziesz miał golda to możesz być dumny Very Happy. Ja niby taki pro na snow i desert (i coast w sumie też Razz) a raczej nie zdobywam at. Golda jak już, "tylko" Smile.


Nono, rozpisałem się nawet. Jak masz już TMUF to mozesz mi przesłać miedziaczki Laughing.

Łooo, Sebik szybciej formuuje zdania Razz.

_________________


// to tylko prowizorka, na wiecej nie mam czasu niestety - Yard

Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
P4G Scooter Fox
Zaczyna szaleć na ulicach


Dołączył: 25 Lip 2008
Posty: 339
Skąd: okolice Warszawy

PostWysłany: 19 Maj 2009, 17:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

Ho ho, aż takich odpowiedzi się nie spodziewałem, wielkie dzięki.

ZaX' napisał:
o takie rzeczy pytaj lepiej na maniazones.

Na czym? Smile Żartuję, żartuję, ale jako nowy użytkownik United nie mam zielonego pojęcia, co jest gdzie i jak działa, wliczając w to wszystkie rzeczy zaczynające się na "mania". Wink

_________________



Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
|GT| kamyl
Doświadczony driver


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 228


PostWysłany: 19 Maj 2009, 17:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

ManiaZones to forum zespojone z grą. W menu głównym też jest tego "kawałek". 5 pierwszych tematów z Twojej strefy oraz parę newsów. Mając konto TMU, masz już konto na MZ. Wink Wejdź sobie na MZ z gry. Ostatnio niestety poziom użytkowników spadł poniżej krytyki.
_________________


// to tylko prowizorka, na wiecej nie mam czasu niestety - Yard

Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
Rhino
Jeździ konno


Dołączył: 18 Lut 2009
Ostrzeżeń: 1
Posty: 18

Skąd: z Europy ;p

PostWysłany: 28 listopada 2009, 19:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

To zależy, bo stali użytkownicy z paroletnim stażem raczej nie spamują i dbają o to, aby dobrze się czytało ich posty. Natomiast wciąż jest parę adi-podobnych wybryków natury, które psują ogólny porządek na forum. :/
_________________


HowFastAreYou - nowy programik - zobacz


Autor postu otrzymał ostrzeżenie.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
iam
Admin Mniejszy


Dołączył: 27 Lis 2007
Ostrzeżeń: 3
Posty: 2477

Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: 28 listopada 2009, 21:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

Jeden z postów aspirujących do miana kotleta wszechczasów! (swoją drogą, można dodać nagrodę w PTMA w kategorii "neokid sceny" czy właśnie "kaszana roku" [kotlet roku to wystarczy odgrzać temat z dawien dawna i się dostanie nagrodę, to bezsens ;p] )
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer GG
Vanitas / Lexiu
V.I.P.


Dołączył: 16 Mar 2009
Posty: 1727
Skąd: Birmingham

PostWysłany: 28 listopada 2009, 21:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

E tam, i tak obie wygrałby Adi
_________________
Discord: vanitasss

Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Voj4k
Admin


Dołączył: 25 Mar 2008
Ostrzeżeń: 4
Posty: 1091

Skąd: Tychy

PostWysłany: 28 listopada 2009, 23:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

już mu to powiedziałem osobiscie ze odgrzał ;d powiedział "ze nie widział daty rly"
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer GG
Rhino
Jeździ konno


Dołączył: 18 Lut 2009
Ostrzeżeń: 1
Posty: 18

Skąd: z Europy ;p

PostWysłany: 01 grudnia 2009, 18:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

To prawda. Przepraszam, nie jestem neokidem. Po prostu nie zawsze patrzę na daty poprzednich postów. Ktoś dał linka do tego tematu na innym forum stosunkowo niedawno, więc pomyślałem, że temat jest świeży...
Głupio mi przez całą tą sprawę. Gdybym mógł cofnąć czas, nie napisałbym tego posta, bo zdaję sobie sprawę, że im więcej ostrzeżeń ma dany użytkownik, tym mniej inni go szanują...
Moim zdaniem lepiej już zamknąć ten temat.

_________________


HowFastAreYou - nowy programik - zobacz

Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu    Forum TrackMania Poland Strona Główna » TrackMania » TrackMania United Forever Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

POWERED BY YARD COPYRIGHT © 2006-2017 TMPL.INFO DESIGNER? JAKI DESIGNER?